zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanten hebben liever een grappige verkoper dan een goed product

5 juni 2002 - Tijdens een persoonlijk verkoopgesprek speelt humor een belangrijke rol bij klanttevredenheid. Belangrijker nog dan het product waar de klant voor komt.

Dit in tegenstelling tot verkoopsituaties via internet, waarbij juist vervulling van het koopverlangen belangrijker is voor de klanttevredenheid. Dat beweert althans Willemijn van Dolen in haar proefschrift Close Encounters of Various Kinds waarop zij vrijdag 7 juni aan de Universiteit Maastricht (UM) hoopt te promoveren.



Chat-selling
Klanttevredenheid is belangrijk voor ondernemers omdat tevreden klanten loyaal zijn en aan mond-tot-mond reclame doen. Van Dolen onderzocht in haar promotieonderzoek drie verschillende vormen van interactie, namelijk face-to-face gesprekken, serviceverlening via websites en het zogenaamde chat-selling. Deze laatste vorm van verkopen (waarbij groepen klanten met elkaar op het internet chatten over een product en de verkoper daarbij een actieve rol vervult) is nieuw in Nederland. In deze laatste categorie wordt de klanttevredenheid vooral bepaald door het groepsproces waaraan klanten en verkoper deelnemen.


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10