zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ondernemingsstrategie nauwelijks belangrijk voor groei

30 mei 2002 - Hoe belangrijk is strategievorming voor de groei van een onderneming? Nauwelijks, zegt het EIM: de groei wordt met name bepaald door de situatie en omstandigheden in de markt waarop een bedrijf actief is.

EIM, het kenniscentrum voor MKB en ondernemerschap, deed onderzoek naar de relatie tussen ondernemingsstrategie en groei.



Omstandigheden
Gaat het om markten met een aanzienlijk groeipotentieel en een gunstige concurrentiesituatie, bijvoorbeeld door veel vraag naar (nieuwe) producten en/of diensten en een beperkt aantal aanbieders/concurrenten, dan is ook de groeipotentie van daarin opererende bedrijven groot. Om deze markten in kaart te kunnen brengen en concrete kansen te kunnen bepalen, zijn veel bedrijven hun marktomgeving intensief aan het verkennen.

Geen directe rol
Dit leidt dan grotendeels weliswaar tot heldere ondernemings- en marktstrategieën, maar in tegenstelling tot de algemene verwachting speelt de keuze voor een bepaalde strategie geen wezenlijke directe rol waarmee groei te verklaren zou zijn.


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10