zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kranten denken over betaalde online edities

23 augustus 2001 - Krantenuitgevers De Telegraaf en PCM Uitgevers worstelen met de vraag hoe ze geld kunnen verdienen met internet. Ze denken serieus na over het vragen van abonnementsgeld.

Dit schrijft het NRC Handelsblad naar aanleiding van de halfjaarcijfers van De Telegraaf. De Telegraaf maakte bekend dit jaar al 35 miljoen gulden te hebben verloren op haar internetactiviteiten. Het concern streeft ernaar het totale verlies te verminderen ten opzichte van vorig jaar. Toen bedroeg het verlies op internetactiviteiten circa 60 miljoen gulden.



De Telegraaf denkt aan betaling voor abonnees in het buitenland. NRC kent voor de buitenland-uitgave online al betaling. Netdeskundigen als Paul Molenaar (Ilse) en John Kivit (Multiscope) zeggen in NRC dat invoering van betaling voor nieuws dat tot nu toe gratis is, niet haalbaar is, behalve voor specialistische informatie.

In het buitenland kent de Wall Street Journal als één van de weinige kranten een betaalde online versie.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10