zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Commerciële professionals verdeeld over spam

26 mei 2002 - Professionals die werkzaam zijn in marketing en sales denken verdeeld over 'spam', het ongevraaagd versturen van commerciële emails. 45 procent van beroepsgroep vindt dat er niks mis mee is en beschouwt spammen als één van de vele manieren om prospects en klanten te informeren.

55 procent is tegen spam. Dat blijkt uit een online onderzoek van SalesQuest onder bezoekers van de site.



Rommel
De tegenstanders van spam zijn heel nadrukkelijk in hun mening, aldus SalesQuest. Het is volgens hen 'rommel, een hinderlijke onderbreking van de werkzaamheden, irritant en het moet verboden worden'. Het wordt echter niet duidelijk waarom de tegenstemmers juist zo'n grondige hekel hebben aan spam en over bijvoorbeeld direct mail of telemarketing veel milder oordelen.

Geen verschil
De voorstanders van spam zien nauwelijks verschil tussen een direct mailing en een e-mailing. Ze wijzen er verder op dat emailings minder milieuvervuilend zijn.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10