zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Rommel belemmert werkplezier

29 augustus 2007 - Zonnige stranden en terrasjes zijn ingeruild voor de oude, vertrouwde bureaus en vergadertafels. Voor veel mensen is het best even slikken, opnieuw opstarten op de werkplek. Nog altijd liggen daar dezelfde stapels als vóór de vakantie, nog altijd overheerst de rommel en de chaos. Halfafgemaakte rapporten, postbakjes vol lopende projecten, onbetaalde rekeningen, om nog maar te zwijgen van de stortvloed aan nieuwe e-mails.

Negatief effect


"Het negatieve effect van een ongeorganiseerde werkplek is enorm," zegt professional organizer Arjan Dokman. "De rommel belemmert het plezier dat mensen aan hun werk beleven, en ook voor de productiviteit is het niet best. Juist na een rustige en ontspannen zomervakantie komt die chaotische werkplek dan ook vaak als een koude douche over mensen heen." Ook thuis kan het chaotische gevoel juist na de vakantie extra toeslaan, als daar de ongeopende post en de vakantiespulletjes op stapels in de huiskamer blijven liggen. "Bij zo’n gevoel is het tijd voor actie," aldus Dokman, directeur van het organizing-bedrijf Organize yourself. Het koude-douchegevoel is een teken aan de wand, een signaal dat de werkplek of de woonomgeving niet de rust geeft die je ervan zou mogen verwachten. Actie dus, voordat de wanorde problemen kan veroorzaken: stress, overspannenheid, of burn-out.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega
 Drie tips om veilig te internetten vanaf uw vakantieadres
 Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mailbeheer bedrijven complete chaos
 E-mail blijft stressfactor
 Dagelijkse problemen leiden manager af
 Top-10 stresssignalen
 
 
reacties
 
heer F Schophuizen  |   | 
30-08-2007
 | 
07:44 uur
Wat een onzin! Als ik 's avonds mijn bureau leeg maak, dan weet ik de volgende dag niet meer waar ik mee bezig was.

Niet opruimen:
. 0 minuten 's avonds opruimen
. 3 minuten 's morgens om in werkritme te komen

Wel opruimen:
. 5 minuten 's avonds opruimen
. 10 minuten 's morgens om in werkritme te komen

Efficientie verschil: factor 5.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (1) 
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk (2) 
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
top10
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
Praktische tips voor managen op afstand
Aanzienlijk minder krimp
Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
Cybersecurity: van plan naar executie
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
Herstel vacaturetrend zet verder door
meer top 10