zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Rommel belemmert werkplezier

29 augustus 2007 - Zonnige stranden en terrasjes zijn ingeruild voor de oude, vertrouwde bureaus en vergadertafels. Voor veel mensen is het best even slikken, opnieuw opstarten op de werkplek. Nog altijd liggen daar dezelfde stapels als vóór de vakantie, nog altijd overheerst de rommel en de chaos. Halfafgemaakte rapporten, postbakjes vol lopende projecten, onbetaalde rekeningen, om nog maar te zwijgen van de stortvloed aan nieuwe e-mails.

Negatief effect


"Het negatieve effect van een ongeorganiseerde werkplek is enorm," zegt professional organizer Arjan Dokman. "De rommel belemmert het plezier dat mensen aan hun werk beleven, en ook voor de productiviteit is het niet best. Juist na een rustige en ontspannen zomervakantie komt die chaotische werkplek dan ook vaak als een koude douche over mensen heen." Ook thuis kan het chaotische gevoel juist na de vakantie extra toeslaan, als daar de ongeopende post en de vakantiespulletjes op stapels in de huiskamer blijven liggen. "Bij zo’n gevoel is het tijd voor actie," aldus Dokman, directeur van het organizing-bedrijf Organize yourself. Het koude-douchegevoel is een teken aan de wand, een signaal dat de werkplek of de woonomgeving niet de rust geeft die je ervan zou mogen verwachten. Actie dus, voordat de wanorde problemen kan veroorzaken: stress, overspannenheid, of burn-out.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Kwart Nederlanders actief op zoek naar nieuwe baan
 Helft Nederlanders stoort zich aan ophef rondom Black Friday
  Een keuze voor de cloud leidt tot betere bedrijfsresultaten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mailbeheer bedrijven complete chaos
 E-mail blijft stressfactor
 Dagelijkse problemen leiden manager af
 Top-10 stresssignalen
 
 
reacties
 
heer F Schophuizen  |   | 
30-08-2007
 | 
07:44 uur
Wat een onzin! Als ik 's avonds mijn bureau leeg maak, dan weet ik de volgende dag niet meer waar ik mee bezig was.

Niet opruimen:
. 0 minuten 's avonds opruimen
. 3 minuten 's morgens om in werkritme te komen

Wel opruimen:
. 5 minuten 's avonds opruimen
. 10 minuten 's morgens om in werkritme te komen

Efficientie verschil: factor 5.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Geld opzijzetten voor later
reacties
Vrouwen voorop in de rum-sector (1) 
Betere werksfeer vermindert werkstress (1) 
Eerlijke collega’s belangrijk voor werkgeluk (1) 
Banner leidt opvallend vaak naar online zoekopdracht (1) 
Noorwegen populair onder camperaars (1) 
Dit kost een uur parkeren op de drukste luchthavens in Europa (1) 
De voordelen van content marketing (1) 
top10
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal
Aantal unieke vacatures in de zorg stijgt met twaalf procent
Vriendschappen op het werk belangrijker dan salaris
Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie
Zo wordt uw organisatie een leider in duurzaamheid
Zet energiemanagement hoger op de duurzaamheidsagenda
Helft aanstaande vaders niet bekend met komende geboorteverlofregeling
UvA en TomTom openen onderzoekslab voor autonoom rijden
Wat moet u doen als uw medewerker data verliest?
5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst
meer top 10