zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Rommel belemmert werkplezier

29 augustus 2007 - Zonnige stranden en terrasjes zijn ingeruild voor de oude, vertrouwde bureaus en vergadertafels. Voor veel mensen is het best even slikken, opnieuw opstarten op de werkplek. Nog altijd liggen daar dezelfde stapels als vóór de vakantie, nog altijd overheerst de rommel en de chaos. Halfafgemaakte rapporten, postbakjes vol lopende projecten, onbetaalde rekeningen, om nog maar te zwijgen van de stortvloed aan nieuwe e-mails.

Negatief effect


"Het negatieve effect van een ongeorganiseerde werkplek is enorm," zegt professional organizer Arjan Dokman. "De rommel belemmert het plezier dat mensen aan hun werk beleven, en ook voor de productiviteit is het niet best. Juist na een rustige en ontspannen zomervakantie komt die chaotische werkplek dan ook vaak als een koude douche over mensen heen." Ook thuis kan het chaotische gevoel juist na de vakantie extra toeslaan, als daar de ongeopende post en de vakantiespulletjes op stapels in de huiskamer blijven liggen. "Bij zo’n gevoel is het tijd voor actie," aldus Dokman, directeur van het organizing-bedrijf Organize yourself. Het koude-douchegevoel is een teken aan de wand, een signaal dat de werkplek of de woonomgeving niet de rust geeft die je ervan zou mogen verwachten. Actie dus, voordat de wanorde problemen kan veroorzaken: stress, overspannenheid, of burn-out.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 'Nieuw' kabinet toont vertrouwen techkampioenen
 In organisaties met goede security-cultuur vertonen medewerkers veiliger gedrag
 Europese bedrijven moeten klimaatinspanningen verachtvoudigen om Parijs-akkoord te halen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mailbeheer bedrijven complete chaos
 E-mail blijft stressfactor
 Dagelijkse problemen leiden manager af
 Top-10 stresssignalen
 
 
reacties
 
heer F Schophuizen  |   | 
30-08-2007
 | 
07:44 uur
Wat een onzin! Als ik 's avonds mijn bureau leeg maak, dan weet ik de volgende dag niet meer waar ik mee bezig was.

Niet opruimen:
. 0 minuten 's avonds opruimen
. 3 minuten 's morgens om in werkritme te komen

Wel opruimen:
. 5 minuten 's avonds opruimen
. 10 minuten 's morgens om in werkritme te komen

Efficientie verschil: factor 5.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
eBook: Verbeter in 10 stappen je e-mail marketing
In het ebook 'Verbeter in 10 stappen je email marketing' ontdek je snel of je op de goede weg bent en waar je nog extra stappen kunt zetten. Denk aan bestandsgroei, dynamische content, A/B-testen, datakoppelingen en meer. Ben je benieuwd hoe je hierop scoort?
Download het eBook
 
Lees verder
5 manieren om virtueel te netwerken
reacties
(Thuis)werkend Nederland staat te popelen om naar kantoor te gaan (1) 
Één jaar corona: meerderheid werknemers ervaart voordelen thuiswerken (1) 
Verstrikt in een web van regeltjes (1) 
Tips voor werkende ouders (1) 
Eén op de vijf Nederlanders vindt ziekmelden ter compensatie overuren terecht  (2) 
Aantal loonbeslagen flexkrachten fors gestegen  (1) 
Ruime verdubbeling aantal misdaden gepleegd met ICT, gericht op ICT (2) 
top10
Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen
(Thuis)werkend Nederland staat te popelen om naar kantoor te gaan
Één jaar corona: meerderheid werknemers ervaart voordelen thuiswerken
Helft tech-vrouwen zag gendergelijkheid verbeteren
Fusies, overnames en deelnemingen in de ICT-markt vinden een weg in 2020
Cybercriminelen volgen online activiteiten werknemers op de voet
Drie tips om de effectiviteit van uw team te meten
Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing
Vier process excellence-trends voor organisaties om in de gaten te houden
meer top 10