zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven stellen meer eisen bij liefdadigheids giften

21 mei 2002 - Liefdadigheid wordt steeds commerciëler. Bedrijven die charitatieve instellingen steunen verwachten steeds meer tegenprestaties.

Dat blijkt uit het onderzoek Charitatief gedrag bedrijven 2002 van het Bredase onderzoeksbureau Heliview.



Imago
Een derde van de ondervraagde bedrijven (ruim zeshonderd ondernemingen met minimaal 20 fulltime medewerkers) kreeg in ruil voor de ondersteuning een naamsvermelding; één op de vijf bedrijven zegt dat het steunen van charitatieve instellingen zou moeten leiden tot een versterking van het imago en een verbetering van de naamsbekendheid. Twee jaar geleden was nog maar één op de tien ondernemingen deze mening toegedaan.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10