zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe marketingdoelgroep: de 'Tweens'

16 mei 2002 - Kinderen van tweeverdieners tussen de 10 en 12 jaar oud hebben vanaf nu een eigen label: Tweens, een samenstelling van tweeverdieners en teenagers. Zij vormen een interessante doelgroep voor marketeers, omdat rond het twaalfde levensjaar merkvoorkeuren ontstaan.

Ze blijven deze merken trouw, ook als ze ouder worden. Daarbij hebben kinderen van tweeverdieners relatief veel invloed binnen het gezin.



Groene ketchup
Tweens worden door hun economische invloed erg serieus genomen. Ze zijn veeleisende consumenten en experts in merken en reclame. Zo heeft Heinz samen met deze doelgroep de groene ketchup bedacht. Het resultaat is een handige knijpfles in de kleur groen met een marktaandeel van 6 procent. Center Parcs speelt meer in op de gelijkwaardigheid in het gezin en bedacht het concept Center Parcs en Kids. Daarbij kunnen kinderen onder begeleiding een creatieve en actieve vakantie beleven, terwijl hun hun ouders op een andere plek binnen Center Parcs een andere invulling kunnen geven aan hun vakantie.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10