zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ondernemers laten zich geen IT-bedenksels meer aanpraten

16 mei 2002 - Hoewel 90 procent van de Amerikaanse ondernemingen doet aan e-business, draagt deze activiteit slechts marginaal bij aan de omzet. Het hypegedrag is voorbij: tweederde van de bedrijven heeft zich niet laten verleiden door nieuwigheidjes als supply-chain management en customer relationship management, veelal bedenksels van softwarebedrijven en IT-consultants.

Na de opkomst en neergang van het dot-com tijdperk, is het waarschijnlijk dat de verdere ontwikkeling van e-commerce langzamer en meer doordacht plaatsvindt.



Kosten verlagen
Volgens het onderzoeksbureau Forrester zal internet vooral dienen om de kosten te verlagen, serviceverlening aan klanten te verbeteren en nieuwe markten aan te boren.

Marktgroei
Hoewel het risicokapitaal dat in 2001 in e-commerce bedrijven werd gestoken 71 procent lager was dan in 2000, steeg de zakelijke omzet via internet met 73 procent naar 496 miljard dollar en de omzet van detaillisten met 56 procent tot 112 miljard.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig
 Nederlandse werknemers minst geneigd te spijbelen
 Helft werknemers gestrest door verandering in organisatie
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zo verkort je de reistijd naar je werk
reacties
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s (1) 
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen (2) 
Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing (1) 
Woorden met het effect van een koude douche (2) 
Helft werkend Nederland komt futloos thuis (1) 
top10
Waarom een bezoek aan de psycholoog niet voldoende is bij een burn-out
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen
Prullenbak goudmijn voor het vinden van vertrouwelijke informatie
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig
Met deze vijf stappen laat u datavisualisatie werken voor uw hele organisatie
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering
Zes vuistregels om de regie te nemen over uw digitale transformatie
Helft werknemers gestrest door verandering in organisatie
meer top 10