zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Criminaliteit loont in reclame

5 mei 2002 - In reclame-uitingen kan misdaad lonend zijn. Dat stelt het Britse Headlight Vision. Het reclamebureau vindt dat grote bedrijven als EMI, Nike en Nokia hun producten aantrekkelijker kunnen maken door ze een `crimineel tintje` te geven.

Headlight Vision stelt dat bedrijven moeten inspelen op de `opwinding` die door illegaal gedrag wordt veroorzaakt.



Ontoelaatbaar gedrag
Het bureau benadrukt dat het niet de bedoeling is om ontoelaatbaar gedrag te bevorderen. Het gaat er alleen om dat de communicatie met bepaalde groepen veel effectiever is als je inzicht hebt in wat die groepen aanspreekt en motiveert. Zo blijken jongeren beroemdheden met een strafblad, zolas Eminem en Mike Tyson, als cultfiguren te beschouwen.

Kritiek
Sommige deskundigen uiten kritiek op de trend waarbij bedrijven zich associeren met crimineel gedrag. Zij vinden het maatschappelijk onverantwoord en geloven ook niet dat consumenten erdoor verleid worden een product te kopen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

  Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
 Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
 De lat moet hoger op het gebied van privacy
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
De lat moet hoger op het gebied van privacy
Vier best practices voor een transformatie van finance
meer top 10
vacatures
meer vacatures