zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

One-to-one marketing verdringt marktsegmentatie niet

3 mei 2002 - Het segmenteren van markten en doelgroepen lijkt uit de tijd te raken met de opkomst van individuele klanteninformatie. Toch neemt het toepassen van marktsegmentatie eerder toe dan af.

Dat stelt Marketing Research.



Schaalvoordelen
Dat het in theorie vaak aantrekkelijker is om klanten zo gedifferentieerd en individueel mogelijk te benaderen, staat buiten kijf. Maar in lang niet alle markten zijn de investeringen die één-op-één marketing vereist, ook verantwoord. Als het benaderen van doelgroepen gepaard gaat met onmiskenbare schaalvoordelen qua productie,distributie en marketing, dan blijft marktsegmentatie een prima manier om marketing te bedrijven.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10