zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kantoorinrichting wordt 'Workplace Consultancy'

21 april 2002 - De tijd dat een bedrijf een kantoor ging huren, de catalogus met kantoormeubilair pakte en de ruimte vervolgens vol zette met bureaus en vergadertafels is voorbij. Kantoorinrichting is een managementinstrument geworden, waarmee productiviteit, werkplezier, cutluur en de eigen identiteit kunnen worden beďnvloed.

Kantoorinrichting heet tegenwoordig Workplace Consultancy.



Werkplekanalyse
Dat stelt directeur Rob de With van At Work Solutions in het magazine Management View. Het bedrijf van De With maakt voorafgaand aan de inrichting van een kantoor een uitgebreide werkplekanalyse. Daarbij inventariseert hij de manieren waarop medewerkers met elkaar samenwerken en de wijze waarop maximale productiviteit kan worden gehaald.

Interactie en autonomie
Belangrijke parameters bij het bepalen van de juiste werkplekopzet zijn de mate van interactie tussen collega's en de autonomie van werkzaamheden die mensen verrichten. Een advocatenkantoor kenmerkt zich bijvoorbeeld door een lage mate van interactie en een hoge mate van autonomie. Bij dergelijk werk passen eigen kamers het beste. Marketeers die veel overleggen en samenwerken passen beter in een flexibele en open werkplek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Wilt u ook objectief werven en selecteren en meer kandidaten?
 Nederland heeft nog altijd beste pensioenstelsel
 Vijf ontwikkelingen die essentieel zijn voor technologische evolutie op de werkplek
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeel vinden voor topfuncties blijft een uitdaging
Bedrijfsfeest richting einde jaar; thema's zijn belangrijk!
reacties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress (1) 
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (2) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
top10
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
Helft werknemers solliciteert onder werktijd
IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
Werkzoekenden veel minder positief over work-life balance
Ook bedrijven moeten investeren in ICT-skills
Hoe transformeren opkomende technologieën onze levens tegen 2030?
'(Voor)liefde voor geld belangrijke voorwaarde om bij bank te werken'
Emotionele intelligentie: vraag verzesvoudigt door AI en automation
Recordaantal ondernemingen worden intelligent met groeiende IoT-investeringen
meer top 10