zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kantoorinrichting wordt 'Workplace Consultancy'

21 april 2002 - De tijd dat een bedrijf een kantoor ging huren, de catalogus met kantoormeubilair pakte en de ruimte vervolgens vol zette met bureaus en vergadertafels is voorbij. Kantoorinrichting is een managementinstrument geworden, waarmee productiviteit, werkplezier, cutluur en de eigen identiteit kunnen worden beďnvloed.

Kantoorinrichting heet tegenwoordig Workplace Consultancy.



Werkplekanalyse
Dat stelt directeur Rob de With van At Work Solutions in het magazine Management View. Het bedrijf van De With maakt voorafgaand aan de inrichting van een kantoor een uitgebreide werkplekanalyse. Daarbij inventariseert hij de manieren waarop medewerkers met elkaar samenwerken en de wijze waarop maximale productiviteit kan worden gehaald.

Interactie en autonomie
Belangrijke parameters bij het bepalen van de juiste werkplekopzet zijn de mate van interactie tussen collega's en de autonomie van werkzaamheden die mensen verrichten. Een advocatenkantoor kenmerkt zich bijvoorbeeld door een lage mate van interactie en een hoge mate van autonomie. Bij dergelijk werk passen eigen kamers het beste. Marketeers die veel overleggen en samenwerken passen beter in een flexibele en open werkplek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Koffie op kantoor: dit komt er allemaal bij kijken
 Risicofactoren voor bedrijfssucces in een wereld na de pandemie
 Een inclusieve werkplek: vier tips om de volgende stappen te zetten
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
In welke gevallen moet je aan de slag met een BAV
reacties
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (1) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (1) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
Nederland positieve uitschieter: 62 procent vertrouwt op huidige pensioenstelsel (1) 
Het grote verschil tussen weten en kunnen (1) 
Onderweg naar meer bevlogenheid  (1) 
top10
Tips voor een veilige werkplek, ook tijdens de vakantieperiode
Vier tips voor meer werknemersbetrokkenheid in de zorg in tijden van hybride werken
Bedrijven worstelen met innoveren omdat ze data niet effectief kunnen gebruiken
Toptalent aantrekken en behouden met een ‘employee first’ bedrijfscultuur
Wekelijkse aantal cyberaanvallen wereldwijd gestegen met 32 procent
De grootste frustraties en uitdagingen voor IT-systeembeheerders
Dit is hoe je cybersecurity op de kaart zet bij het management
Ongetrainde medewerkers vormen gapend gat in cybersecurity
Wantrouwen over data-uitwisseling remt technologische vooruitgang af
Cybercriminelen bereiden zich voor op een wereld zonder macro's
meer top 10