zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online community's goede marketing- en R&D-instrumenten

21 november 2006 - Steeds meer bedrijven weten internetcommunity's met succes in te zetten voor marketing- en R&D-doeleinden. Dat levert inzichten op die je nooit uit focusgroepen zult halen. Mooi meegenomen is dat er een groep wildenthousiaste 'product-evangelisten' is ontstaan.

"Als het je lukt om klanten bij elkaar te brengen rond een gemeenschappelijke thematiek, is de informatie die zij je geven zó veel beter, nauwkeuriger en authentieker", zegt marktonderzoeker Patricia Seybold. De sleutel is dat er echte (vriendschappelijke) banden worden gecreëerd tussen communityleden.

Waardevolle informatie


Een goed voorbeeld is GlaxoSmithKline, die een online community sponsort die is gewijd aan diëten en afvallen. In ruil krijgt de firma waardevolle informatie van de leden, die wordt gebruikt bij de ontwikkeling van Glaxo's dieetpil die volgend jaar op de markt komt. De communityleden beantwoorden vragen op het gebied van verpakking, geven tips over de beste plekken voor store-marketing, en het belangrijkst: zij bespreken in alle openheid hun persoonlijke strijd tegen het overgewicht.


Bron: Business Week, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
 72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
 Vijf zegeningen van een burn-out
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (3) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (2) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
top10
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
40 procent vindt zijn/haar baan niet zinvol
Vijf zegeningen van een burn-out
Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
Toenemend aantal zoekopdrachten naar banen in Polen vanuit Nederland
Ruim 50 procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor
De waarde van een post mortem onderzoek na een cyberaanval
Nederlandse werkgevers minder positief over werkgelegenheid
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
meer top 10