zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online community's goede marketing- en R&D-instrumenten

21 november 2006 - Steeds meer bedrijven weten internetcommunity's met succes in te zetten voor marketing- en R&D-doeleinden. Dat levert inzichten op die je nooit uit focusgroepen zult halen. Mooi meegenomen is dat er een groep wildenthousiaste 'product-evangelisten' is ontstaan.

"Als het je lukt om klanten bij elkaar te brengen rond een gemeenschappelijke thematiek, is de informatie die zij je geven zĂł veel beter, nauwkeuriger en authentieker", zegt marktonderzoeker Patricia Seybold. De sleutel is dat er echte (vriendschappelijke) banden worden gecreëerd tussen communityleden.

Waardevolle informatie


Een goed voorbeeld is GlaxoSmithKline, die een online community sponsort die is gewijd aan diëten en afvallen. In ruil krijgt de firma waardevolle informatie van de leden, die wordt gebruikt bij de ontwikkeling van Glaxo's dieetpil die volgend jaar op de markt komt. De communityleden beantwoorden vragen op het gebied van verpakking, geven tips over de beste plekken voor store-marketing, en het belangrijkst: zij bespreken in alle openheid hun persoonlijke strijd tegen het overgewicht.


Bron: Business Week, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart werkend Nederland gaat dagelijks met tegenzin naar het werk
 Wassenbeeld Emma legt gezondheidsrisico’s kantoorwerk bloot
 Vijf interessante ontwikkelingen in tech voor 2020
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Geld opzijzetten voor later
reacties
Zo voorkomt u keuzestress (1) 
5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst (1) 
Vrouwen voorop in de rum-sector (1) 
Betere werksfeer vermindert werkstress (1) 
Eerlijke collega’s belangrijk voor werkgeluk (1) 
Banner leidt opvallend vaak naar online zoekopdracht (1) 
Noorwegen populair onder camperaars (1) 
top10
Vriendschappen op het werk belangrijker dan salaris
Zo wordt uw organisatie een leider in duurzaamheid
Wat moet u doen als uw medewerker data verliest?
Helft aanstaande vaders niet bekend met komende geboorteverlofregeling
Zet energiemanagement hoger op de duurzaamheidsagenda
5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst
Kwart Nederlanders actief op zoek naar nieuwe baan
UvA en TomTom openen onderzoekslab voor autonoom rijden
Winnaars bekend van 2019 EMEA Convergence Client Awards
Helft Nederlanders stoort zich aan ophef rondom Black Friday
meer top 10