zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers betalen de prijs voor secundaire arbeidsvoorwaarden

16 oktober 2006 - Ondanks de steeds hogere ziektekosten en toenemende druk om te bezuinigen, vindt het merendeel van de Amerikaanse werkgevers concurrerende secundaire arbeidsvoorwaarden cruciaal voor het aantrekken en behouden van toptalent.

Uit het onderzoek 'Employee Benefits: 2006 & Beyond' van Prudential Financial Inc. blijkt dat minder dan een kwart van de werkgevers secundaire arbeidsvoorwaarden minder dan 'zeer belangrijk' vindt. Acht van de tien werkgevers beschouwen een breed scala aantrekkelijke voordelen zelfs als essentieel onderdeel van hun werving- en selectiestrategie.

Om de winst niet al te zeer te drukken, bekostigen de meeste hun secundaire arbeidsvoorwaardenpakket echter uit een verhoging van de personeelsbijdrages, bieden ze meer kosteloze voordelen en komen ze met meer flexibele voorwaardenpakketten. De onderzoekers vrezen dan ook dat de kosten meer en meer afgewenteld worden op de werknemers, helemaal omdat een groot aantal werkgevers de kosten die verhaald worden op de werknemers verdubbeld wil hebben tegen 2010.



Progressieve benadering
Er is echter ook een klein, maar groeiend, aantal werkgevers (de 'progressieven') die een meer strategische benadering hanteren. Ed Baird van Prudential Financial: "Progressieve bedrijven focussen zich op het beperken van risico's in plaats van kosten. Denk aan initiatieven op het gebied van welzijn en preventie, het begeleiden van zieken, psychische bijstand en de balans tussen werk en privé. Deze werkgevers begrijpen de behoefte van werknemers op het gebied van geld en lifestyle en komen daaraan tegemoet." Volgens het onderzoek beschouwt ongeveer één op de tien ondernemingen zich als 'progressief', en vindt een derde zichzelf 'bovengemiddeld'; wat inhoudt dat ze een progressieve kijk op secundaire arbeidsvoorwaarden hebben maar een iets conservatievere benadering hanteren bij de inzet ervan.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10