zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Communicatiemanagers geven zichzelf een onvoldoende

12 april 2002 - Nederlandse communicatiemanagers slagen er niet in om in de markt een herkenbaar gezicht te laten zien. De meerderheid van hen (56 procent) vindt dat de externe communicatie in zorgvuldigheid en klantgerichtheid tekortschiet.

Dit blijkt uit een onderzoek van het Tilburgse Indentity Marks (IM).



Weinig nagedacht
In februari en maart is een onderzoek gehouden onder marketing- en communicatiemanagers van vijftig grote bedrijven. Over effectieve communicatie wordt veel gesproken, maar te weinig nagedacht, is een harde conclusie van het IM.

Missie en visie op papier
Bij 60 procent van de ondervraagden staan de visie en missie duidelijk op papier, maar een bijna even groot percentage weet die kernwaarden niet door te voeren in de interne en externe communicatie. De meeste problemen komen voor in de uitvoering van de missie, visie en strategie, en dan vooral in de interne communicatie.


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10