zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Leiders met lef halen het beste uit mensen én IT systemen

10 oktober 2006 - "Aan de top hebben we krachtige en inspirerende leiders met lef nodig. Het is namelijk niet gemakkelijk om een organisatie op koers te houden én te zorgen dat de processen precies leveren waar de klant om vraagt. Veel organisaties zijn tegenwoordig nog gefragmenteerd en sterk verkokerd. De managers onder de top stellen bovendien nog te vaak hun eigen afdeling voorop."

"Topmannen en -vrouwen moeten daarom het concept business intelligence wel omarmen, anders blijft ieder zijn eigen koninkrijkje houden en zal de organisatie uiteindelijk uit elkaar vallen en ten onder gaan."

"Overal en altijd zicht hebben op klantindicatoren, proces- en resultaatgericht werken en beter samenwerken in de keten, dat is waar business intelligence voor staat." Woorden van Daan van Beek, managing partner van Passionned en auteur van diverse boeken en publicaties over intelligente organisaties, naar aanleiding van de aanstaande uitreiking van de 3e Business Intelligence Awards.



Prestatieverbetering en organisatieontwikkeling
"Uit de inschrijvingen van de vorige editie van de Business Intelligence Awards en onze eigen praktijkervaring maken we op dat de boardroom business intelligence oppakt als instrument voor prestatieverbetering én organisatieontwikkeling". Wanneer er geen goede ondersteuning is vanuit de top, is er ook geen voordeel te behalen op operationeel niveau. En daar moet toch de grootste winst geboekt worden.

Achtjes draaien
Leo Kerklaan, partner van Holland Consulting Group, directeur Franeker Management Academie en auteur van De Cockpit van de Organisatie, over een van de winnaars van vorig jaar: "Het sprak de jury aan dat KPN Mobiel er met business intelligence ook voor heeft gezorgd dat de informatie daar is waar de operationele acties worden genomen. Op die wijze ondersteunt business intelligence het nemen van besluiten door de lagere organisatieniveaus wat weer een positieve invloed heeft op het commitment van de medewerkers. Ondersteunend hierbij is het zogenaamde "achtjes draaien" waarmee informatie van buiten naar binnen, zowel op de hogere als de lagere niveaus, tot besluitvorming leidt maar waarbij de uitgezette acties ook kunnen worden geëvalueerd op hun effectiviteit."

Slimme organisatie
De Business Intelligence Awards: voor slimme organisaties en helden aan de top. Vorig jaar ontvingen topvrouw Ineke van Oldeniel van de Centrale Financiën Instellingen (CFI) en IT-manager Michiel Valk van KPN Mobiel de award voor hun inspanningen en prestaties. Sinds 1 oktober jl. kunnen organisaties zich inschrijven voor de 3e editie van de prestigieuze Business Intelligence Awards, een prijs voor de 'Slimste organisatie van het Jaar 2006'.

Inschrijven
Organisaties worden beoordeeld op ruim honderd aspecten die van doorslaggevend belang zijn voor het creëren van maximale intelligentie, sublieme integratie én het bereiken van goede resultaten. De jury heeft onlangs de vragenlijst in een nieuw jasje gestoken, waardoor samenhang tussen BI-investeringen, organisatie, de rol van de top en de resultaten nog beter kan worden vastgesteld. Organisaties kunnen het antwoord op de vraag 'Hoe slim is uw organisatie?' vinden, door zich in te schrijven op www.biaward.nl en de vragenlijst in te vullen.


Bron: Financieel Management
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
 COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
 Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10