zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantenservice als winstbron

31 juli 2006 - Klantenservice hoeft geen kostenpost te zijn, maar kan geld opleveren. Maar daarvoor is wel een heldere strategie nodig. Klantenservice wordt nog te vaak gezien als een noodzakelijk kwaad en daardoor worden de mogelijkheden onvoldoende benut. Want service is een ideale manier om klanten vast te houden en ze tot extra aankopen te bewegen.

Ideaal moment


Dat betekent overigens niet dat die service kosteloos moet zijn. Buiten de garantieperiode is het alleszins redelijk een reëel bedrag te rekenen. Dat zorgt er ook voor dat de klantenservice intern serieus wordt genomen. En als de kosten concurrerend en transparant zijn, dan zal de klant daar ook weinig moeite mee hebben. Is het probleem op een adequate, snelle en klantvriendelijke manier verholpen, dan dient zich een ideaal moment aan om met de klant contact te leggen. Bijvoorbeeld via direct mail, e-mail of per telefoon.

De gegevens die dit klantencontact oplevert, kunnen in de database worden opgeslagen en gebruikt worden voor nieuwe acties. Zodat de klant merkt dat het bedrijf hem echt kent.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Fons Bitter  |   | 
1-08-2006
 | 
10:37 uur
Het lijkt mij evident.
Alles wat aandacht krijgt groeit.
Op gebied van klantenaandacht en de juiste directe persoonlijke vaardigheden hebben we nog een lange weg te gaan in Nederland. Overiges datbases kennen geen klanten. Klanten willen warme aandacht en menselijk contact geen spam meer uit een onpersoonlijke database.
Fons Bitter, Consul in gastvrije zaken. Consulaat voor GastvrijheidManagement.
Frans Beerens  |   | 
4-03-2007
 | 
10:52 uur
Energy flows where attention goes

Aandacht is alles. De eerste en de laatste 30 seconden in het klantencontact zijn het belangrijkste.
Kern van gastvrijheid is dat je het leuk moet vinden om voor anderen iets te betekenen. Dat straal je uit !!!

Frans Beerens, gastvrijheidsmanager Fontys Hogescholen

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10