zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zibbsearch moet zakelijke Google worden

22 mei 2006 - Reed Elsevier is gisteren van start gegaan met een zakelijke zoekmachine, Zibbsearch.nl. Zibbsearch.nl. moet in twee jaar tijd 20 procent van de zakelijke zoekmarkt in Nederland hebben veroverd. Zibbsearch.nl is geen generieke zoekmachine als Yahoo of Google, maar zoekt puur op informatie, producten, diensten en leveranciers voor de zakelijke gebruiker.

Vervolgens ordent de zoekmachine geďndexeerde webpagina's op de zakelijke essentie van de inhoud. Zibbsearch.nl omvat verder miljoenen webpagina's met nieuws en weblogs voor de zakelijke markt en miljoenen catalogi, persberichten en documenten.

Gesponsorde links


De online advertenties verzorgt Reed zelf, op het gebied van sponsored links werkt het concern samen met Google. Adverteerders blijken daar veel geld voor over te hebben en de provisie kan oplopen van 0,20 tot 1 euro per aangeklikte sponsored link. Volgens Reed Elsevier wordt de behoefte aan gespecialiseerde zoekmachines steeds groter. Eind dit jaar verwacht ze dan ook een gemiddelde van een miljoen bezoeken per maand. In omzet komt dat neer op ruim 10 miljoen euro. Reed Elsevier wil de formule ook internationaal gaan exploiteren onder de naam Zibb.com (niet te verwarren met Zibb.nl).

Speerpunt
Reed Elsevier, dat sowieso veel geld steekt in internetdiensten, zegt een 'significant' bedrag in Zibbsearch.nl te hebben geďnvesteerd. Het leveren van digitale informatie is steeds meer een speerpunt in het beleid van het uitgeefconcern. In 2005 kwam 10 procent van de omzet van de Nederlandse divisie uit internetdiensten. Dit jaar moet dat minimaal 15 procent worden en op termijn 30 procent.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
heer H.J. Vorenkamp  |   | 
23-05-2006
 | 
21:59 uur
Een mooi initiatief en de gedachte achter de zakelijke zoekmachine is op het juiste moment.
Er zijn overigens meer jonge ondernemers, die op deze zoekmachine markt grote successen boeken.

De ondernemers achter Unitracer BV hebben een fantastische vergelijkende zoekmachine ontwikkeld voor de opleidingen markt. Op basis van 23 criteria en probleemstellingen kunnen geďnteresseerden direct zien of er opleidingen te vinden zijn en vergelijkingen maken.
Ze hebben deze machine de coursetracer.com genoemd en sinds een half jaar hebben zij al een groot deel van de Nederlandse markt bereikt en tot klant.
De gemiddelde leeftijd van betrokkenen bij deze startup is 24 jaar.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10