zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe merknaam snel ingeburgerd

8 mei 2001 - Het inburgeren van een nieuwe merknaam hoeft niet lang te duren. Dat blijkt uit onderzoek dat Blauw Research deed voor Smiths chips dat Lay's werd.

A-merkfabrikanten willen op de internationale markt graag internationale merknamen voeren. De vraag is of consumenten door een naamswijziging niet op het verkeerde been worden gezet, met alle omzetgevolgen van dien. Volgens het Blauw-onderzoek hoeven fabrikanten daar niet bang voor te zijn.



Blauw ondervroeg in de maanden januari, februari en maart 2001 steeds 700 consumenten telefonisch. Eén op de drie consumenten bleek via de media al voor de start van de reclamecampagne dat Smiths chips anders zouden gaan heten. De rest werd al snel met de nieuwe naam bekend gemaakt via de campagne met Marco Borsato. Twee maanden na de introductie wist 81 procent van de Nederlanders dat Smiths voortaan Lay's heette. Ook de spontane bekendheid steeg in twee maanden tijd snel: een maand na de naamsverandering weet 31 procent de naam Lay's spontaan te noemen. Een maand later was dat 48 procent.

Met het verdwijnen van vertrouwde namen blijkt de consument ook niet zoveel moeite te hebben. Staat vlak voor de naamswijziging eenderde negatief tegenover de nieuwe naam, twee maanden later is dat gedaald tot eenvijfde. Vasthouden aan het bekende is de belangrijkste reden voor die houding. Maar de Nederlander blijkt open te staan voor veranderingen en zich op de winkelvloer internationaal te oriënteren.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een carrière in cybersecurity: vijf tips
 FluBot-malware verspreidt zich snel door Europa
 Ziekteverzuim eerste kwartaal 2021: licht dalende trend
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
De lente is de beste tijd om te verhuizen (1) 
Koningsdag: toeristen het land in, Nederlanders eruit (1) 
Import gas niet van invloed op Nederlandse energierekening (1) 
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie (1) 
Stofzuigen en strijken populairder dan pensioenoverzicht (1) 
top10
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Bankinvesteringen in blockchain en cryptocurrencies stijgen sterk
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
Hybride werken: zijn we er wel klaar voor?
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
meer top 10