zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Microsoft meest waardevolle merknaam

5 april 2006 - Microsoft is de meest waardevolle merknaam ter wereld. De naam van de Amerikaanse softwareproducent heeft een waarde van 62 miljard dollar (50,9 miljard euro). Op plaats twee staat het Amerikaanse industriële conglomeraat General Electric (GE) met 55,8 miljard dollar (45,3 miljard euro). Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse marktonderzoeksbureau Millward Brown naar de honderd meest waardevolle merken ter wereld.

China Mobile
De naam van de Amerikaanse frisdrankproducent Coca-Cola neemt de derde plaats in met een waarde van 41,4 miljard dollar. De vierde plaats is voor het telecombedrijf China Mobile met 39,1 miljard dollar. Het sigarettenmerk Marlboro (Altria) volgt met 38,5 miljard dollar. Het enige Nederlandse bedrijf in de lijst is het bankconcern ING op 76. De merknaam ING heeft een waarde van 6,35 miljard dollar (5,2 miljard euro), waarschijnlijk te danken aan de in de VS succesvolle internetbank ING Direct.

Europese bedrijven


Opvallend is dat vooral Europese bedrijven die luxegoederen produceren een waardevolle merknaam hebben. Zo staat de fabrikant van dure handtassen Louis Vuitton (LVMH) op 24 met 19,4 miljard dollar. Het luxe automerk Mercedes-Benz (DaimlerChrysler) staat op 28 met 17,8 miljard dollar. De lijst wordt opgesteld aan de hand van een wereldwijd marktonderzoek onder 650.000 consumenten. Bij de berekening van de waarde van een merknaam wordt ook gekeken naar de financiële situatie en de groeikansen van een onderneming. De lijst verschilt met de tophonderd grootste merken die het zakenblad Business Week jaarlijks samenstelt. Daar wordt de top-3 gevormd door: Coca Cola, Microsoft en IBM.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Marius J van Oord  |   | 
9-04-2006
 | 
23:40 uur
Waar staat Shell dan, die had ik er wel tussen verwacht!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10