zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klant in de war? De manager heeft het gedaan!

23 maart 2006 - De consument raakt tegenwoordig zó verward door alles wat er te koop is, dat hij geneigd is te staken. Wat valt daar aan te doen? Het is de schuld van de managers. Die zijn - net als de consumenten - zelf in de war omdat ze geen keuzes kunnen maken. Dat stelt de Duitse marketinghoogleraar Thomas Rudolph in Absatzwirtschaft.

Hij weet precies waar de oorzaak én de oplossing liggen van het probleem van de stakende klant. Als bedrijven eerst eens nadachten over welke doelgroep ze eigenlijk willen bedienen en vervolgens vaststellen welk assortiment daar bij past, zou er al heel wat gewonnen zijn.

.


Strategieën
Dus om te beginnen: je verdiepen in de consument: Wat wil de klant? Vervolgens beslissen welke strategie beantwoordt aan de verwachtingen van die klant. Lage prijzen? Dat vraagt om een discountaanpak. Veel keus? Dan ligt de focus op veel verschillende (eigen) merkartikelen. Veel informatie en goede service? Dan profileer je je bij voorkeur als 'probleemoplosser', met uitgebreide producttoelichting in de winkel en behulpzame verkopers. Eén van deze drie strategieën werkt – mits gekoppeld aan de juiste doelgroep. Maar niet alledrie tegelijk.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Paul Jansen  |   | 
23-03-2006
 | 
10:34 uur
Ja, een open deur, maar wel eentje die blijkbaar niet vaak genoeg ingetrapt kan worden. Frapper toujours... Feitelijk gaat dit bericht (dus) niet over marketing, maar over de slechte kwaliteit van managers!
Hans Dekker  |   | 
24-03-2006
 | 
08:14 uur

Het zou aan de slechte kwaliteit van de managers kunnen liggen, maar dan zijn er wel heel erg veel slechte managers op posities terecht gekomen waar ze meer slecht dan goed doen.

Hoe is dat nou mogelijk? Zou dat weer iets te maken kunnen hebben met de aansturing door het top management, of misschien iets zegt over de cultuur binnen het bedrijf?

Geen keuzes kunnen maken duidt meestal op de angst een verkeerde keuze te maken...

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10