zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven schrijven werknemers steeds vaker normen en waarden voor

8 maart 2002 - Steeds meer bedrijven nemen een gedragscode waarin ze precies vastleggen wat de maatschappelijke verantwoordelijkheid is en waarin staat wat wel en niet is toegestaan binnen het bedrijf. Op dit moment beschikt ruim 40 procent van de noordelijke bedrijven over een dergelijke code.

Over drie jaar zal bijna 70 procent van de ondernemingen een gedragscode hebben.



Dat blijkt uit een onderzoek van de werkgeversorganisatie VNO-NCW Noord, de drie noordelijke Kamers van Koophandel en KPMG onder ruim tweehonderd bedrijven in het noorden van Nederland. De resultaten van het onderzoek werden bekendgemaakt tijdens een congres in Groningen over maatschappelijk ondernemen.

In de gedragscode zijn vooral regels vastgelegd over geschenken, omgangsvormen, bedrijfseigendommen, geheimhouding en het gebruik van internet en e-mail op het werk. De code moet zowel voor werkgever als werknemer duidelijk maken wat wel en niet kan binnen de onderneming.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Wilt u ook objectief werven en selecteren en meer kandidaten?
 Nederland heeft nog altijd beste pensioenstelsel
 Vijf ontwikkelingen die essentieel zijn voor technologische evolutie op de werkplek
 
 
 
reacties
 
gilbert Benita  |   | 
13-03-2012
 | 
15:50 uur
ik wil wat theorie over waarden en normen ontvangen
Trojan  |   | 
14-03-2012
 | 
12:36 uur
En we zouden Nederland niet zijn als onze werkgevers hun neus niet in onze zaken zouden steken... Volgende stap: chip in de nek en op afstand bestuurbare werknemers.
Tako Hofstra  |   | 
15-03-2012
 | 
09:45 uur
Gelukkig hebben we een alternatief. Netwerk of zwermorganisaties! Bovenstaand gedrag van werkgevers zet ons op achterstand.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeel vinden voor topfuncties blijft een uitdaging
Bedrijfsfeest richting einde jaar; thema's zijn belangrijk!
reacties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress (1) 
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (2) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
top10
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
Helft werknemers solliciteert onder werktijd
IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
Citizen development als oplossing voor de uitdagingen op de IT-afdeling
Werkzoekenden veel minder positief over work-life balance
Ook bedrijven moeten investeren in ICT-skills
Hoe transformeren opkomende technologieën onze levens tegen 2030?
'(Voor)liefde voor geld belangrijke voorwaarde om bij bank te werken'
Emotionele intelligentie: vraag verzesvoudigt door AI en automation
Recordaantal ondernemingen worden intelligent met groeiende IoT-investeringen
meer top 10