zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven schrijven werknemers steeds vaker normen en waarden voor

8 maart 2002 - Steeds meer bedrijven nemen een gedragscode waarin ze precies vastleggen wat de maatschappelijke verantwoordelijkheid is en waarin staat wat wel en niet is toegestaan binnen het bedrijf. Op dit moment beschikt ruim 40 procent van de noordelijke bedrijven over een dergelijke code.

Over drie jaar zal bijna 70 procent van de ondernemingen een gedragscode hebben.



Dat blijkt uit een onderzoek van de werkgeversorganisatie VNO-NCW Noord, de drie noordelijke Kamers van Koophandel en KPMG onder ruim tweehonderd bedrijven in het noorden van Nederland. De resultaten van het onderzoek werden bekendgemaakt tijdens een congres in Groningen over maatschappelijk ondernemen.

In de gedragscode zijn vooral regels vastgelegd over geschenken, omgangsvormen, bedrijfseigendommen, geheimhouding en het gebruik van internet en e-mail op het werk. De code moet zowel voor werkgever als werknemer duidelijk maken wat wel en niet kan binnen de onderneming.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 
 
 
reacties
 
gilbert Benita  |   | 
13-03-2012
 | 
15:50 uur
ik wil wat theorie over waarden en normen ontvangen
Trojan  |   | 
14-03-2012
 | 
12:36 uur
En we zouden Nederland niet zijn als onze werkgevers hun neus niet in onze zaken zouden steken... Volgende stap: chip in de nek en op afstand bestuurbare werknemers.
Tako Hofstra  |   | 
15-03-2012
 | 
09:45 uur
Gelukkig hebben we een alternatief. Netwerk of zwermorganisaties! Bovenstaand gedrag van werkgevers zet ons op achterstand.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10