zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Topmanagers denken niet na over nut van veranderingen'

8 maart 2002 - Topmanagers in het bedrijfsleven zijn dol op veranderingen, maar denken niet of nauwelijks na over het nut en de noodzaak daarvan. Dat stelt onderzoekster Ida Sabelis in haar proefschrift.

Het enige waar managers naar kijken is het korte termijn effect, volgens haar. Twee jaar is voor de beslissers in het zakenleven al lange termijn.



Efficiëntie is het toverwoord van de topmanager. Volgens het proefschrift wordt dat woord te pas en te onpas gebruikt door bestuurders. Die denkwijze komt volgens haar vooruit uit het feit dat managers zelf weinig tijd hebben. Scheiding tussen werk en privé is er voor de managers zelden. Tijdsproblemen worden ervaren als iets wat van buiten af komt, waar de manager zelf geen invloed op kan uitoefenen. Volgens de onderzoekster hebben topmanagers juist door hun gedrag en positie juist veel invloed op de lange termijn.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10