zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gemeenten krijgen dikke onvoldoende van ondernemers

4 maart 2002 - De meeste ondernemersverenigingen (65 procent) zijn ontevreden over de gemeentelijke dienstverlening. Ze klagen over trage procedures, vage vergunningverlening, moeilijk bereikbare contactpersonen en gebrekkige afstemming tussen gemeentelijke afdelingen.

Dat blijkt uit een enquête die de Haagse Hogeschool heeft gehouden onder driehonderd lokale ondernemersverenigingen. De resultaten van het onderzoek zijn maandag bekendgemaakt door de opdrachtgever, de organisatie van middelgroteen kleine bedrijven MKB-Nederland.



Over de in bijna alle gemeenten aangestelde bedrijfscontactfunctionaris is slechts de helft van de ondernemers tevreden. Vaak vinden ze de rol van deze functionaris onduidelijk en zijn bevoegdheden te beperkt.

Ongeveer 15 procent van de ondernemers heeft ervaring met gemeenten waar alle informatie over vergunningen is gebundeld in een loket. Gezien de uitermate positieve reacties van ondernemers hierover, beveelt MKB-Nederland alle gemeenten aan zo'n loket op te zetten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10