zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten weigeren steeds vaker medewerking aan marktonderzoek

24 februari 2002 - Veel consumenten weigeren nog langer aan marktonderzoeken deel te nemen. Uit een Amerikaanse studie van de Council for Marketing and Opinion Research (CMOR) uit 2001 bleek dat 45 procent van de respondenten het voorgaande jaar geweigerd had aan een marktonderzoek deel te nemen.

In 1999 was dat nog 40 procent en in 1995 37 procent.



De meest genoemde redenen om af te zien van medewerking zijn ongerustheid over de eigen privacy, een negatieve houding ten opzichte van alle vormen van marktonderzoek, weerzin tegen telefonische onderzoeken en het feit dat consumenten geen vergoeding krijgen voor de tijd die ze kwijt zijn aan deelname.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10