zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen onthouden vooral blote buitenreclame beter

14 augustus 2001 - Mannen hebben een beter gehuegen voor buitenreclames van bier en auto's dan vrouwen. Dit geldt des te meer als de reclame-uitingengen bijna-blote afbeeldingen bevatten.

Dat blijkt uit de zogenaamde Plakatbarometer van het Duitse Contrast AG.



Het Duitse marktonderzoeksbureau beschikt over een databank met 40.000 interviews aangaande de lange termijnwerking van postercampagnes. Het herinneren va campagnes blijkt sterk samen te hangen met de mobiliteit van de respondent. Immers: hoe mobieler iemand is, hoe hoger het aantal contactmomenten.

Oudere respondenten herinneren zich minder vaak het motief van een campagne, maar als zij zich die wel herinneren, blijft het ook langer hangen. Bier, auto’s en bloot blijken een hogere herinneringsscore te hebben bij het mannelijk deel van de geďnterviewden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Merendeel niet tevreden over salaris
 Een op de vijf Nederlanders blijft vaker thuis door inflatie
 Slechts acht procent van de organisaties is voorbereid op cyberdreigingen
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van beveiligingscamera’s voor jouw bedrijf?
Waar kun je elektrische raamdecoratie kopen?
Tips bij elektrische raambekleding kopen
reacties
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek  (1) 
84 procent Nederlanders ontvangt oplichtingsberichten op smartphone (1) 
Hoe geef ik leiding aan vaste medewerkers voor de toekomst? (1) 
Mentale gezondheid weinig onderwerp van gesprek op werkvloer  (1) 
Prijs Audi Q4 E-Tron Sportback: minder hoofdruimte, meer geld (1) 
Deze vijf AI-trends gaan ons leven de komende jaren veranderen (1) 
Gemaksdiensten op kantoor populairder in crisistijd (1) 
top10
Geavanceerde technieken zorgen voor drastische toename van phishing
IT’er vindt opkomende technologieën vaak moeilijk te begrijpen
AI VS AI: De beste manier om de moderne cybercrimineel tegen te gaan
IT-beslisser verkiest low-code boven high-code applicatieontwikkeling
Bijna alle mkb-bedrijven zien negatieve impact van kostencrisis op bedrijfscultuur
Drie nieuwe tactieken die cybercriminelen gebruiken bij phishing-aanvallen
Tegen de haren instrijken
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek
Oplopend ziekteverzuim door tekort aan bedrijfsartsen is op te vangen
Werkend Nederland print minimaal vanwege ontbossingszorgen
meer top 10