zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen onthouden vooral blote buitenreclame beter

14 augustus 2001 - Mannen hebben een beter gehuegen voor buitenreclames van bier en auto's dan vrouwen. Dit geldt des te meer als de reclame-uitingengen bijna-blote afbeeldingen bevatten.

Dat blijkt uit de zogenaamde Plakatbarometer van het Duitse Contrast AG.



Het Duitse marktonderzoeksbureau beschikt over een databank met 40.000 interviews aangaande de lange termijnwerking van postercampagnes. Het herinneren va campagnes blijkt sterk samen te hangen met de mobiliteit van de respondent. Immers: hoe mobieler iemand is, hoe hoger het aantal contactmomenten.

Oudere respondenten herinneren zich minder vaak het motief van een campagne, maar als zij zich die wel herinneren, blijft het ook langer hangen. Bier, auto’s en bloot blijken een hogere herinneringsscore te hebben bij het mannelijk deel van de geďnterviewden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
 Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
 Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
Vijf actiepunten voor een geavanceerde data-analytics-strategie voor de toekomst (1) 
Zo toegankelijk zijn websites waar je belangrijke zaken regelt (1) 
Young Professionals ervaren steeds meer stress (1) 
Twee na grootste stijging werkgelegenheid ooit  (1) 
Nederlanders meest gierig: consumenten betalen steeds minder voor verzending (1) 
top10
Twee derde Nederlanders dik tevreden met baas
Zakelijk reizen na corona: grote behoefte aan ‘grenzeloze benefits’
Online neemt de rol van de papieren folder langzaam over
Vier op tien jonge Nederlanders overwegen emigratie door woningtekort
Jongeren werken aan gezonde wereld en energietransitie tijdens de Tech Day
Premie WA beperkt casco-verzekering stijgt ondanks daling schadelasten
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
Drie op de vijf Nederlanders willen werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft
Nalatigheid beveiligen softwareontwikkeling moet gevolgen krijgen
meer top 10