zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Imagomakers hebben slecht imago

21 februari 2002 - De PR-sector -Public Relations- heeft een smoezelig imago. Een onderzoek in de VS van de Council of PR Firms onder duizend volwassenen toont aan dat PR als een duister vakgebied wordt gezien.

Weinig Amerikanen weten het fijne van PR-business. Het grootste deel van het volk weet van alles over advocaten, accountants, bankiers en financiële adviseurs, maar tasten in het duister over wat PR-functionarissen nou eigenlijk doen.



Het imago is niet echt positief te noemen. De media helpen ook niet mee het imago te verhogen. Telkens worden minder goed uitgepakte PR-escapades beschreven. En ook lijkt het erop dat journalisten, als zij over PR schrijven, graag negatieve woorden als 'spin doctor' gebruiken dan voor neutrale termen te kiezen. Negatieve bewoordingen worden vijf keer zo vaak gebezigd.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10