zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Early adopters zijn altijd dezelfde mensen

19 februari 2002 - Early Adopters -consumenten die 'in' zijn voor nieuwe producten en diensten- zijn een onmisbare wegwijzer voor marketeers. Goed nieuws voor hen: het zijn altijd dezelfde mensen.

Of het nu om ijstjes gaat of om financiële diensten. Zelfs internationale verschillen zijn er bijna niet.



Early Adopters zijn niet bang om risico te nemen, pikken als eersten trends en nieuwe ideeën op, en geven ze door aan de, uiterst belangrijke, 'early majority'. Zodra deze groep gewonnen is voor een bepaald merk of product, kan er eigenlijk weinig meer misgaan. Kortom: het is van het grootste belang om early adopters te identificeren. Dat schrijft Marketing Online.

Uit onderzoek blijkt dat de groep Early Adopters voor elk product min of meer dezelfdde mensen zijn. Het gaat om mensen die het eens zijn met uitspraken als: 'Ik probeer de nieuwste technologische ontwikkelingen zo goed mogelijk bij te houden', 'Ik houd ervan om me te onderscheiden van de massa' en 'Ik lees altijd de financiële pagina's in de krant'. Ook gaat het om een categorie mensen (vaak vrouwen) met een goede opleiding en een relatief hoog inkomen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10