Wat zijn de topmerken van Nederland per productcategorie?
14 februari 2002 -
KPN is het sterkste merk van Nederland, gevolgd door Iglo en KLM. Dit blijkt uit het onderzoek European Trusted Brands 2002 van Reader's Digest.
De sterkste merken van Europa zijn Nokia, Nivea en Visa. Reader's Digest zocht ook uit welk merk het sterkst is per productcategorie. Tussen haakjes staat het sterkste merk van vorig jaar.
Auto: Opel (Opel) Bank/hypotheekkantoor: Rabobank (Rabobank) Internet bedrijf (provider of retailer): Planet Internet (Planet Internet) Camera: Canon (Canon) Hi-fi audio apparatuur: Sony (Sony) Huishoudelijke apparatuur: Philips (Philips) Personal computers: Compaq (Compaq) Mobiele telefoon: Nokia (Nokia) Luchtvaartmaatschappij: KLM (KLM) Reisorganisatie/touroperator: Holland International (Holland International) Vitaminepillen: Davitamon (Davitamon) Pijnstillers: Kruidvat huismerk (Finimal) Geneesmiddel tegen kou en griep: Geen winnaar (A. Vogel Echinaforce) Cosmetica: Nivea (Yves Rocher) Haarverzorgingsproduct: Andrélon (Andrélon) Tandpasta: Prodent (Prodent) Wasmiddel: Ariel (Ariel)
Reader's Digest onderzocht ook een aantal nieuwe productcategorieën. Winnaars daarin zijn: