zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wat zijn de topmerken van Nederland per productcategorie?

14 februari 2002 - KPN is het sterkste merk van Nederland, gevolgd door Iglo en KLM. Dit blijkt uit het onderzoek European Trusted Brands 2002 van Reader's Digest.

De sterkste merken van Europa zijn Nokia, Nivea en Visa. Reader's Digest zocht ook uit welk merk het sterkst is per productcategorie. Tussen haakjes staat het sterkste merk van vorig jaar.



Auto: Opel (Opel)
Bank/hypotheekkantoor: Rabobank (Rabobank)
Internet bedrijf (provider of retailer): Planet Internet (Planet Internet)
Camera: Canon (Canon)
Hi-fi audio apparatuur: Sony (Sony)
Huishoudelijke apparatuur: Philips (Philips)
Personal computers: Compaq (Compaq)
Mobiele telefoon: Nokia (Nokia)
Luchtvaartmaatschappij: KLM (KLM)
Reisorganisatie/touroperator: Holland International (Holland International)
Vitaminepillen: Davitamon (Davitamon)
Pijnstillers: Kruidvat huismerk (Finimal)
Geneesmiddel tegen kou en griep: Geen winnaar (A. Vogel Echinaforce)
Cosmetica: Nivea (Yves Rocher)
Haarverzorgingsproduct: Andrélon (Andrélon)
Tandpasta: Prodent (Prodent)
Wasmiddel: Ariel (Ariel)

Reader's Digest onderzocht ook een aantal nieuwe productcategorieën. Winnaars daarin zijn:

Credit Card: Visa
Verzekeringsmaatschappij: Aegon
Benzinestation: Shell
Huidverzorging: Nivea
Boter: Becel
Vakantiepark: Center Parcs
Energie/elektriciteitsbedrijf: Nuon
Telecom: KPN
Dierenvoeding: Whiskas
Doe-het-zelf-winkel: Gamma
Schoonmaakmiddel: Ajax
Krant: Telegraaf
Diepvriesmaaltijd: Iglo

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10