zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online advertising verhoogt effectiviteit campagne

11 februari 2002 - De effectiviteit van advertentiecampagnes kan significant stijgen door de inzet van online media. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van de Advertising Research Fountation, Het Interactive Advertising Bureau (IAB) en webportal MSN.

Het onderzoek, een van de eerste waarin online adverteren is bestudeerd in samenhang met een totale advertentiecampagne, werd uitgevoerd in samenwerking met Unilever Home & Personal Care.



Conclusies van het onderzoek luiden onder meer dat voor consumentenmerken een verhoging van online adverteren een verbetering in brand awareness en aankoopintentie laat zien. Verder blijkt dat online adverteren de effeciviteit van branding een impuls kan geven. Zo zorgde het verhogen van het aantal online impressies van 6 naar 12 gedurende zes weken voor een verhoging van de effectiviteit van de branding van Dove Nutrium Bar met 42 procent. Ten opzicht van RTV en print blijkt online adverteren over het algemeen goedkoper te zijn.

IAB heeft besloten op grond van deze resultaten een vervolgstudie te doen met meer dan 15 uitgevers en zes grote merken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10