zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online advertising verhoogt effectiviteit campagne

11 februari 2002 - De effectiviteit van advertentiecampagnes kan significant stijgen door de inzet van online media. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van de Advertising Research Fountation, Het Interactive Advertising Bureau (IAB) en webportal MSN.

Het onderzoek, een van de eerste waarin online adverteren is bestudeerd in samenhang met een totale advertentiecampagne, werd uitgevoerd in samenwerking met Unilever Home & Personal Care.



Conclusies van het onderzoek luiden onder meer dat voor consumentenmerken een verhoging van online adverteren een verbetering in brand awareness en aankoopintentie laat zien. Verder blijkt dat online adverteren de effeciviteit van branding een impuls kan geven. Zo zorgde het verhogen van het aantal online impressies van 6 naar 12 gedurende zes weken voor een verhoging van de effectiviteit van de branding van Dove Nutrium Bar met 42 procent. Ten opzicht van RTV en print blijkt online adverteren over het algemeen goedkoper te zijn.

IAB heeft besloten op grond van deze resultaten een vervolgstudie te doen met meer dan 15 uitgevers en zes grote merken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vijf tips om afval te reduceren in productie
 Hoogste aantal nieuwe motorrijders sinds 2002
 Emotionele gezondheid wordt nog te vaak vergeten door werkgevers
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
De meest belangrijke bedrijfsverzekeringen op een rijtje
Hoe werkt een laadpaal voor elektrische auto’s eigenlijk?
reacties
'Cybersecurity moet een schoolvak worden' (1) 
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert (1) 
top10
Nederlanders bezorgd over de toekomst
Vijf leidende technologietrends
Vier HR-trends voor 2020
Nederland in top tien economisch meest getroffen landen door coronavirus
Nederlanders in Europese kopgroep digitale vaardigheden
'Cybersecurity moet een schoolvak worden'
Bedrijfsleven leunt op achterhaald beleid wanneer het gaat om cyberveiligheid
Diversiteit in Raad van Commissarissen neemt gestaag toe
Supply Chain 4. 0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
Volop aandacht voor het menselijk kapitaal
meer top 10