zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online advertising verhoogt effectiviteit campagne

11 februari 2002 - De effectiviteit van advertentiecampagnes kan significant stijgen door de inzet van online media. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van de Advertising Research Fountation, Het Interactive Advertising Bureau (IAB) en webportal MSN.

Het onderzoek, een van de eerste waarin online adverteren is bestudeerd in samenhang met een totale advertentiecampagne, werd uitgevoerd in samenwerking met Unilever Home & Personal Care.



Conclusies van het onderzoek luiden onder meer dat voor consumentenmerken een verhoging van online adverteren een verbetering in brand awareness en aankoopintentie laat zien. Verder blijkt dat online adverteren de effeciviteit van branding een impuls kan geven. Zo zorgde het verhogen van het aantal online impressies van 6 naar 12 gedurende zes weken voor een verhoging van de effectiviteit van de branding van Dove Nutrium Bar met 42 procent. Ten opzicht van RTV en print blijkt online adverteren over het algemeen goedkoper te zijn.

IAB heeft besloten op grond van deze resultaten een vervolgstudie te doen met meer dan 15 uitgevers en zes grote merken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega
 Drie tips om veilig te internetten vanaf uw vakantieadres
 Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (1) 
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk (2) 
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
top10
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Praktische tips voor managen op afstand
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
Cybersecurity: van plan naar executie
Aanzienlijk minder krimp
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
Corona zorgt voor boost in online verkopen
'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
meer top 10