zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Homo-marketing werkt

7 februari 2002 - Marketing die specifiek gericht is op homoseksuelen en lesbiënnes is effectief. Hoewel er geen `homoseksuele` producten en diensten bestaan, blijkt uit het klantenbestand van het Australische PR-bureau Out Now dat er ondernemingen zijn die zich expliciet tot homoseksuelen richten.

Out Now, dat zich bezighoudt met homo-marketing, heeft onlangs een kantoor in Amsterdam geopend.



Klanten van Out Now zijn onder meer de Citibank, KLM, Toyota en Sony. De reden voor deze bedrijven om zich op homo`s en lesbo`s te richten is dat deze vaak hoger zijn opgeleid en gemiddeld meer te besteden hebben. Nederland telt circa 760.000 homoseksuelen die samen een bestedingspotentieel van 21,4 miljard euro hebben. Advies van het bureau is om homo's niet te stereotyperen. Beeld en toon zijn heel belangrijk. Eendrag queen in een advertentie van een Australisch merk die de woorden `you make me feel like natural` uitsprak, wekte bij lesbiennes irritatie op. Een hetero die teksten op een `gay`-manier uitspreekt is ook geen goed idee.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders benoemen bovengemiddeld veel talen op cv
 Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
 Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (3) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
Vijf eigenschappen van succesvolle CEO's (2) 
De cloud is nog ongrijpbaar voor veel senioren  (1) 
top10
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
Werknemer niet enthousiast over nieuwe werkgever
Vijf zegeningen van een burn-out
Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
Toenemend aantal zoekopdrachten naar banen in Polen vanuit Nederland
Nederlandse werkgevers minder positief over werkgelegenheid
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
Drie plus- en minpunten van een zakelijke prepaid creditcard
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
meer top 10