zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Homo-marketing werkt

7 februari 2002 - Marketing die specifiek gericht is op homoseksuelen en lesbiënnes is effectief. Hoewel er geen `homoseksuele` producten en diensten bestaan, blijkt uit het klantenbestand van het Australische PR-bureau Out Now dat er ondernemingen zijn die zich expliciet tot homoseksuelen richten.

Out Now, dat zich bezighoudt met homo-marketing, heeft onlangs een kantoor in Amsterdam geopend.



Klanten van Out Now zijn onder meer de Citibank, KLM, Toyota en Sony. De reden voor deze bedrijven om zich op homo`s en lesbo`s te richten is dat deze vaak hoger zijn opgeleid en gemiddeld meer te besteden hebben. Nederland telt circa 760.000 homoseksuelen die samen een bestedingspotentieel van 21,4 miljard euro hebben. Advies van het bureau is om homo's niet te stereotyperen. Beeld en toon zijn heel belangrijk. Eendrag queen in een advertentie van een Australisch merk die de woorden `you make me feel like natural` uitsprak, wekte bij lesbiennes irritatie op. Een hetero die teksten op een `gay`-manier uitspreekt is ook geen goed idee.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10