zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiele telefoon-abonnees klagen het meest

7 februari 2002 - De mobiele telefoon is de grootste bron van klachten voor consumenten. Dat blijkt uit onderzoek van de Stichting. Kwalitatieve Klachtbehandeling.

Zowel de apparatuur, de service, de (telefonische!) bereikbaarheid, als de abonnementen en kosten van mobiele belbedrijven geven aanleiding tot klachten.



Het onderzoek van de stichting is verricht in december 2001 en januari 2002. De grootste ergernis is de tijd die men blijkbaar nodig heeft om een klacht af te handelen. Gevolgd door 'men is vaak niet beleefd' en 'je weet niet waar of bij wie je moet zijn'. Ook 'je hoort nooit iets' en 'je wordt van het kastje naar de muur gestuurd' scoren als ergernis hoog. Mannen blijken kritischer en eerder ontevreden dan vrouwen: van de klagers is circa 60% man.

De top-5 branches waar veel klachten voorkomen is als volgt:

1. Mobiele telefonie
2. Vakantie en reizen (NS!)
3. Kabelbedrijf
4. Automobielbedrijven
5. Verzekeringsmaatschappijen

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10