zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reizigers geven NS een voldoende

24 januari 2002 - De Nederlandse Spoorwegen hebben van de reizigers voor heel 2001 een 6,2 als rapportcijfer gekregen. Het spoorbedrijf had vooral te lijden onder het grote aantal treinen dat niet op tijd reed.

De NS publiceert ieder kwartaal cijfers over de klanttevredenheid en punctualiteit. Dit kwaliteitsonderzoek wordt samen met consumentenorganisaties en de overheid uitgevoerd.



De resultaten van het vierde kwartaal van 2001 verschillen nauwelijks van het derde kwartaal. Over heel 2001 zijn de kerncijfers: op tijd rijden (5,0), aansluitingen trein op trein (5,7), beschikbaarheid zitplaats (6,9), informatie bij vertragingen (5,6) en klantgericht personeel (6,3).

Eerder werd al bekend dat de punctualiteit over heel 2001 op 79,9 procent was uitgekomen. Minister Netelenbos (Verkeer) zegde hiervoor een groot deel van de NS-top, inclusief algemeen directeur H. Huisinga, de wacht aan, waarop die top besloot op te stappen. De gerealiseerde aansluitingen bedroegen vorig jaar 89,3 procent en niet gereden treinen 3 procent.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10