zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Dooradverteren tijdens recessie zorgt voor spectaculaire omzetstijging

21 januari 2002 - Bedrijven die hun advertising en promotie tijdens een recessie op peil houden of verhogen boeken, volgens onderzoek uit 1974/1975, na de recessie een plus in de verkopen van 35 procent en 60 procent in winst. Dat blijkt volgens Rik Riezebos, directeur van het Erasmus Brand Management Center, uit een zevental wetenschappelijke studies.

Hij presenteerde zijn bevindingen vorige week op een symposium aan de Erasmus Universiteit.



Onderzoek uit 1985 wijst uit dat bedrijven die reclame en promotie terugschroeven vijf jaar na de recessie gemiddeld 19 procent meer omzet maken. Bedrijven die het budget handhaven of vergroten hebben vijf jaar na dato een omzetgroei van 275 procent.

Professor Keith Ward van de Cranfield Business School meent dat marketeers in een recessie zonder angst hun verkopen kunnen zien dalen. Maar hun merken moeten hun marktaandeel houden of zelfs vergroten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10