zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Engelse managers: 'Vrouwen met make-up zijn professioneler'

17 januari 2002 - Vrouwen die make-up gebruiken zien er professioneler uit. Dat vinden Britse managers. Zij zien liever dat de vrouwen op hun afdeling aan de slag gaan met mascara en lippenstift dan dat ze met een kaal en bloot hoofd rondlopen.

Vrouwen die make-up gebruiken zien er professioneler uit. Dat vinden Britse managers. Zij zien liever dat de vrouwen op hun afdeling aan de slag gaan met mascara en lippenstift dan dat ze met een kaal en bloot hoofd rondlopen. Vrouwen die geen make-up dragen wekken de indruk dat ze geen moeite willen doen voor een fraai uiterlijk.



Dit blijkt uit een onderzoek van The Aziz Corporation, een onafhankelijk communicatie-adviesbureau. Volgens het onderzoek zegt 11 procent van de managers dat zij vrouwen die make-up dragen eerder aan zullen nemen dan een vrouw zonder cosmetica op haar gezicht. Verder wordt duidelijk dat mannen meer vooroordelen hebben over make-uploze vrouwen dan vrouwen onderling. Slechts vier procent van de vrouwelijke managers neemt geen vrouwen zonder make-up aan, tegenover 16 procent van de mannelijke managers.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10