zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merk 'Holland' goed voor 792 miljard dollar

23 februari 2006 - De merkwaarde van Nederland bedraagt 792 miljard dollar (664 miljard euro). Als 'Holland' een merk zou zijn, zou dit daarmee de tiende plaats innemen van waardevolste landennamen. Dat bleek donderdag uit de vierde Anholt Landen Merken Index van onderzoeksbureau Global Market Insite.

De onderzoekers berekenden voor 35 landen hun waarde als merk. De ranglijst wordt geleid door de Verenigde Staten, USA is goed voor 17.893 miljard dollar, en Japan (6.205 miljard dollar).



Rijk en liberaal
Duitsland neemt met een becijferde waarde van 4.582 miljard dollar een derde plaats in. Polen eindigde als laatste met een merkwaarde van 43 miljard dollar. De onderzoekers vroegen wereldwijd bijna 26 duizend mensen naar hun mening over de cultuur van een land, zijn inwoners en de aantrekkelijkheid als reisbestemming. "Nederland lijkt een land te zijn waarover niemand zeer negatieve of positieve gevoelens heeft", aldus onderzoeker Simon Anholt. "Rijke westerse, liberale democratieën doen het altijd goed in de index."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10