zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Emotie alleen verkoopt niet

14 februari 2006 - Marketeers spelen graag in op de emoties van de potentiële koper. Met recht, want dat de factor 'gevoel' een doorslaggevende rol speelt bij marketingcommunicatie valt niet te ontkennen. De kunst is echter om de emoties die een merk oproept ook economisch functioneel te maken door ze te onderbouwen met harde feiten.

Daarover schrijft Marketing online op basis van onderzoek in Marketing Journal.



Presteren
Positieve en negatieve emoties van de klant zijn altijd gebaseerd op diens oordeel over prestaties. Sterk presteren leidt tot sterke gevoelens bij de gebruiker en verhoogt zo de aantrekkingskracht van en de emotionele binding met een merk of product.

Emotionele boodschap
Wie een emotionele campagne wil voeren, zal zich dus in de eerste plaats moeten bezighouden met de hard facts. Kortom: eerst alle relevante gegevens over de prestaties op een rijtje zetten, daar een passend communicatiedoel bij kiezen, en dan pas een emotionele boodschap over het voetlicht brengen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10