zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Bedrijven klungelen met slecht nieuws'

17 december 2001 - Nederlandse ondernemers zeggen in slechte tijden liever niets. Ze vermijden de vervelende boodschap.

Dat is een van de redenen dat ze zich dezer dagen opmerkelijk stil houden.



Ondernemingen kunnen het zich volgens P. Stamsnijder van communicatiebureau Bikker Euro RSCG echter niet meer veroorloven luchtig te doen over de huidige economische malaise. 'Juist in een periode van onzekerheid is het van belang om goede informatie te verstrekken,' aldus de communicatie-adviseur.

Een voorbeeld van gebrekkige communicatie is telecombedrijf KPN, zegt 'crisisspecialist' Stamsnijder. Ook de NS heeft grote moeite met communiceren. Het bedrijf handelde volgens Stamsnijder ongeloofwaardig door een grootscheepse campagne te beginnen om personeel te werven, terwijl ze met de vakbonden in een publiciteitsoorlog waren verwikkeld over het rondje om de kerk.

Een bedrijf dat het goed doet, is volgens de crisismanager bouwbedrijf Heijmans in Rosmalen. 'Topman J. Janssen liet dit jaar regelmatig weten of het bedrijf haar doelstellingen haalt. Dat doet de onderneming vaker dan ze volgens de beursregels is verplicht. Deze openheid wekt vertrouwen.'

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10