zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wit werkt

27 december 2005 - Het kan geen toeval zijn dat tal van retailers en merkfabrikanten de laatste tijd kiezen voor wit als basiskleur van hun verpakkingen. Monoprix maakt er gebruik van voor z'n Gourmet-producten, Marks & Spencer kleurt de zakken van de chips wit en Danone is ook kwistig met wit.

Werd wit een jaar of twintig geleden nog geassocieerd met goedkope merken, nu staat het veeleer voor kwaliteit.



Soberheid
Wit wordt gezien als de kleur van de soberheid en past goed bij producten die bijvoorbeeld weinig vet of suiker bevatten. Maar wit is ook de kleur van de puurheid en de rust, en dat spreekt veel 21ste-eeuwse consumenten aan. Ze lijken genoeg te hebben van de schreeuwerige drukte van de welvaartsmaatschappij. Daarom is de kans groot dat we de komende tijd nog meer wit te zien zullen krijgen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10