zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Belg vindt salaris belangrijker dan Nederlander, of toch niet?

19 december 2005 - Vier op de tien Belgen geven eerlijk toe dat het salaris het belangrijkste aspect is van werken, tegenover slechts 16 procent van de Nederlanders. Maar dat politieke correcte antwoord van de Nederlanders wordt snel gelogenstraft als de vraag iets anders wordt geformuleerd.

Op de vraag 'wat zou u aan uw werk willen veranderen?' antwoorden procentueel (52 procent) precies even veel Nederlanders en Belgen, eenstemmig: de vergoeding.



Arbeidsmarkt
Dat is één van de resultaten van een uitgebreide internetenquête van Wegener DM en onderzoeksbureau Bekx&X onder bijna 40.000 Nederlanders en Belgen. Uit het vergelijkend onderzoek blijkt verder dat Nederlanders tussen 20 en 35 jaar iets positiever zijn over de arbeidsmarkt in 2006 dan Belgen. 16 Procent van de Nederlanders denkt dat de werkloosheid komend jaar zal dalen, 5 procent van onze zuiderburen is dezelfde mening toegedaan.

Meer geld uitgeven
Nederlanders verwachten in 2006 meer geld uit te geven aan energie, brandstof en gezondheid. Belgen denken vooral dieper in de buidel te moeten tasten voor reizen en kinderen. Net als Nederlanders verwachten ze meer kwijt te zijn aan brandstof.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10