zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsleven scoort weer slecht op service

12 december 2005 - Na tien minuten wachten nog steeds geen medewerker aan de telefoon. Of personeel dat met de handen in de zakken staat terwijl u graag geholpen wilt worden. Net als vorig jaar is het nog steeds heel slecht gesteld met het serviceniveau van het Nederlandse bedrijfsleven.

Dit blijkt uit onderzoek onder 566 Nederlanders in opdracht van T-Mobile.



Nummer
Een derde van de consumenten geeft het serviceniveau een onvoldoende, terwijl vrijwel iedereen (80 procent) wel prijs stelt op persoonlijke aandacht. 'Ik voel me een nummer', zegt dan ook 65 procent van de ondervraagden. En het wordt eerder slechter dan beter, meent meer dan de helft van de Nederlanders.

Kabel- en energiebedrijven
De kabel- en energiebedrijven scoren, net als vorig jaar, verreweg het slechtst op service. Nog geen 20 procent van de klanten is tevreden over het serviceniveau daar. Een dubieuze tweede plaats is er voor verzekerings- en telecombedrijven. Daar is net meer dan een kwart van de klanten tevreden. Beter scoren de banken (38 procent tevreden) en de detailhandel (48 procent).

Overstappen
Met slechte service bewijzen bedrijven hun klanten, maar ook zichzelf geen goede dienst. Bijna 8 op de 10 Nederlanders (78 procent) vindt goede service even belangrijk als of zelfs belangrijker dan prijs. Bijna alle Nederlanders stappen over naar een ander als de
organisatie waar zij zaken mee doen slechte service biedt (83 procent). Althans dat zeggen ze, want van grote migratiestromen van de ene naar de andere energieaanbieder is nog geen sprake.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10