zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer verdoet halve werkdag aan privézaken

8 december 2005 - In totaal spenderen werknemers gemiddeld 4,4 uur per week aan privé-surfen, e-mailen en bellen op het werk. Dit wordt voor een deel gecompenseerd, omdat men thuis (buiten werktijd) gemiddeld per week 2,3 uur bezig is met zakelijk surfen, e-mailen en/of bellen.

Deze bevindingen zijn afkomstig uit het jaarlijkse Trends in ICT-onderzoek van Ernst & Young, gehouden onder 700 directeuren, managers en professionals.



Productiviteitsverlies
Per saldo blijft er dus 2,1 uur per week privé-surfen/mailen/bellen in de tijd van de baas over. Uitgaande van een gemiddelde werkweek van 30 uur betekent dit dat circa zeven procent van de werktijd verloren gaat aan privé-zaken. Directeur Jacob Verschuur van Ernst & Young ICT Leadership: 'Naast het productiviteitsverlies, moeten bedrijven ook de kosten incalculeren die hiermee gepaard gaan. Er is kennelijk qua afspraken hierover weinig verbeterd.'

Thuiswerk afremmen
Uit het onderzoek blijkt verder dat werkgevers thuiswerken willen gaan ontmoedigen. Thuiswerken kan binnen de meeste organisaties (70 procent), maar werkgevers willen dit in 2006 gaan afremmen. Weliswaar wil 11 procent van de organisaties thuiswerk stimuleren, maar het aantal organisaties dat het wil afremmen is hoger (15 procent). Bijna 50 procent van de ondervraagde directeuren, managers en professionals werkt wel eens vanuit huis. De effectiviteit daarvan wordt hoger beoordeeld dan werken op kantoor.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Dealmakers in Europa optimistisch ondanks moeilijke marktomstandigheden
 Nederlander met minimumloon gaat er maandelijks netto 216 euro op vooruit
 Pakt de werknemer meer macht in 2023 ?
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Bedrijfsleiders worstelen met benutten van zakelijke kansen
Jongeren missen begeleiding bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt
Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2022’
Kennis HR-professionals over actuele wet- en regelgeving zwaar onvoldoende
CIO heeft moeite om explosieve datagroei van alle cloudservices te managen
IT-leider vindt zichtbaarheid voorwaarde voor netwerkveiligheid
Kwart werkend Nederland vindt werkgevers verantwoordelijk voor vitaliteit medewerkers
Ruim helft Gen Z ervaring met uitbuiting of mishandeling op werk
Video-Leren: het hoe en waarom
Werknemers gestrest, maar welzijnsprogramma’s blijven onderbelicht
meer top 10