zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer verdoet halve werkdag aan privézaken

8 december 2005 - In totaal spenderen werknemers gemiddeld 4,4 uur per week aan privé-surfen, e-mailen en bellen op het werk. Dit wordt voor een deel gecompenseerd, omdat men thuis (buiten werktijd) gemiddeld per week 2,3 uur bezig is met zakelijk surfen, e-mailen en/of bellen.

Deze bevindingen zijn afkomstig uit het jaarlijkse Trends in ICT-onderzoek van Ernst & Young, gehouden onder 700 directeuren, managers en professionals.



Productiviteitsverlies
Per saldo blijft er dus 2,1 uur per week privé-surfen/mailen/bellen in de tijd van de baas over. Uitgaande van een gemiddelde werkweek van 30 uur betekent dit dat circa zeven procent van de werktijd verloren gaat aan privé-zaken. Directeur Jacob Verschuur van Ernst & Young ICT Leadership: 'Naast het productiviteitsverlies, moeten bedrijven ook de kosten incalculeren die hiermee gepaard gaan. Er is kennelijk qua afspraken hierover weinig verbeterd.'

Thuiswerk afremmen
Uit het onderzoek blijkt verder dat werkgevers thuiswerken willen gaan ontmoedigen. Thuiswerken kan binnen de meeste organisaties (70 procent), maar werkgevers willen dit in 2006 gaan afremmen. Weliswaar wil 11 procent van de organisaties thuiswerk stimuleren, maar het aantal organisaties dat het wil afremmen is hoger (15 procent). Bijna 50 procent van de ondervraagde directeuren, managers en professionals werkt wel eens vanuit huis. De effectiviteit daarvan wordt hoger beoordeeld dan werken op kantoor.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10