zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Adverteerders steeds assertiever richting reclamebureaus

21 november 2005 - Adverteerders worden steeds assertiever. Waren ze vroeger nog bereid om goede raad van het bureau te accepteren, nu zijn ze ervan overtuigd dat ze minstens zoveel creatief inzicht hebben als hun bureaus. Met name de grotere bureaus voelen zich daardoor onder druk gezet.

Snoeien


Zo heeft Publicis de laatste paar jaar drastisch moeten snoeien in z'n personeelsbestand om de winst op peil te houden. Met als gevolg dat de bureaus die onderdeel uitmaken van de Franse groep met minder mensen meer werk moeten doen. Publicis-topman Maurice Lévy heeft nog steeds zijn hoop gevestigd op het global one-stop-shopping-model. Volges hem is het handig voor de klant als hij al zijn business kan onderbrengen bij één bureaugroep. Maar de achterliggende gedachte is natuurlijk dat het voor Publicis financieel interessant is als grote klanten als Renault en L'Oreal bereid zijn al hun werk aan Lévy c.s. toe te vertrouwen.

Specialisten
Die bereidheid lijkt echter af te nemen: de adverteerder bepaalt zelf wel welke specialisten hij op de deelterreinen inzet. En als het bureau dan de broekriem moet aanhalen om renderend te blijven, is dat zijn probleem.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10