zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeers weten weinig van klantbehoeften

14 november 2005 - Maar drie op de tien markteers beschikt naar eigen zeggen over voldoende marketinginformatie. Marketingmanagers hebben wel algemene gegevens zoals NAW-, sociodemografische en gedragsgegevens maar geen informatie over klantbehoeften, klantwaarde en klantcontact.

Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse in opdracht van de Informatiegroep, adviesbureau op het gebied van marketing en informatie. Voor het onderzoek werden directeuren, commercieel directeuren en marketingmanagers van de top-500 adverteerders in Nederland ondervraagd.



CRM-systemen
Volgens de ondervraagden komt informatie uit CRM-systemen niet op het bureau van de marketeers terecht. Bij succesvolle bedrijven, zoals marktleiders, is dat beter georganiseerd. Ook organisaties die de klant centraal stellen, hebben daadwerkelijk meer klantinformatie en kunnen daarmee de klant beter helpen. Organisaties met een kostenfocus hebben vaak minder marketinginformatie.

Bronnen
Uit het onderzoek blijkt dat de belangrijkste informatiebronnen voor de marketeer extern marktonderzoek, klantevaluaties en informatie uit operationele en financiële systemen zijn. Opvallend is dat traditionele marktonderzoeken nog steeds het meest benut worden, terwijl gegevens over klanten uit de interne CRM-systemen verrassend weinig aanwezig zijn of gebruikt kunnen worden.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10