zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marktonderzoek steeds vaker via internet

22 september 2005 - Volgens bureau Multiscope zijn steeds meer Nederlanders uitsluitend nog maar online te bereiken voor deelname aan marktonderzoek. Ongeveer 44 procent van de personen uit het online panel van Multiscope zegt niet aan andere vormen van marktonderzoek mee te werken. Dat concludeert het bedrijf uit eigen onderzoek.

Irritatie


De online respondent is ook tevreden over onderzoek via internet. Een meerderheid (59 procent) geeft te kennen geen enkele irritatie bij deze vorm van onderzoek te hebben. Daarmee vormt internetonderzoek een goed alternatief voor telefonisch marktonderzoek, dat vaak als storend en slecht getimed ('s avonds) wordt beschouwd. De belangrijkste motieven om deel te nemen aan online onderzoek zijn de 'de mogelijkheid om invloed uit te oefenen' (35 procent), nieuwsgierigheid (25 procent) en de beloning (22 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10