zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Adverteerders laks met controleren van kortingscontracten

13 september 2005 - Ondernemingen die veel adverteren controleren te weinig of kortingen waarop zij volgens het contract met een mediabureau recht hebben echt aan hen worden afgedragen. Dat stelt KPMG Intellectual Property Services na onderzoek onder reclamebureaus en grote bedrijven als Unilever en Philips.

Adverteerders vrezen volgens onderzoeker Bob Crouwel van KPMG dat controle als een gebrek aan vertrouwen wordt gezien. Daarnaast is de complexiteit van een contract vaak problematisch.



Audit-clausule
Nagenoeg alle contracten met mediabureaus bieden door middel van een zogenaamde audit-clausule de mogelijkheid door een onafhankelijke derde een controle te laten uitvoeren. Mediabureaus laten hiermee zien transparant te willen zijn en controle op de opgave toe te staan. In de praktijk gebeurt dit echter zelden. Het is dus aan de adverteerder dit verhoogde risico op onjuist in rekening gebrachte kosten te voorkomen. Het niet-doorberekenen van kortingen doet de integriteit van de reclamewereld weinig goed, zo denkt Crouwel.


Bron: MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10