zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantloyaliteit neemt toe door regelmatig emailcontact

24 juli 2005 - Regelmatig contact met klanten via e-mail genereert merkloyaliteit. Dit blijkt uit een casestudie van een multinationale cosmeticaonderneming in Strategic Direction. De studie toont tevens aan dat het aanprijzen van een product (in dit geval een huidverzorgend middel) tot een verhoogd winkelbezoek leidt.

Vragenlijst


De onderneming voerde gedurende twaalf maanden een e-mailcampagne. Bekende klanten werd een e-mail gestuurd waarin hen gevraagd werd een vragenlijst in te vullen. Driekwart van de respondenten gaven aan dat ze het product de afgelopen zes maanden hadden gekocht of gebruikt. Bovendien prezen ze het merk aan bij hun vrienden. Tweederde van de respondenten gaf aan het product te hebben aangeschaft als direct gevolg van de e-mail; de mails gingen namelijk gepaard met speciale aanbiedingen, kortingen en nieuwe productinformatie.

Loyaliteit
De uitkomsten zijn een opsteker voor e-mailmarketeers. Ondanks een slechte reputatie in de vorm van spam en junkmail kan e-mailmarketing zeer effectief zijn. Een belangrijke voorwaarde is dat de mailing geschiedt op aanvraag en vrijwillige basis. Niet alleen is de doelgroep dan duidelijker omschreven, het effect op de verkoop kan groot zijn en het kan merkloyaliteit genereren.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10