zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument heeft meerdere identiteiten

24 juli 2005 - Veel marketeers doen nog steeds braaf aan segmentatie. Maar consumenten kiezen vanuit een veelheid van telkens wisselende identiteiten. De consument past niet langer in een hokje. Daarover bericht MIT Sloan Management Review.

De gemiddelde productmanager


Neem de volgende stereotypering: een gemiddelde productmanager. Die ziet zich door de weeks als hardwerkend, rationeel en doelgedreven. Eenmaal thuis is hij een ongeduldige, liefhebbende vader, die moeizaam met zijn kinderen omgaat. In het weekend is hij een avontuurzoeker, die het liefst gaat racen op Zandvoort. En tijdens dat weekendje met zijn oude studievrienden hangt hij voortdurend in de lampen.

Vele indentiteiten
Wat is zijn identiteit? Hij heeft er vele. Het hangt af van het moment en de situatie. Dat geldt voor iedere consument. En die identiteiten wisselen naarmate mensen ouder worden. Het gaat om complexe, interessante processen, die het er voor marketeers niet gemakkelijker op maken.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10