zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meer werknemers kiezen voor een gezonde lunch

13 juli 2005 - Werknemers kiezen steeds vaker voor een gezonde lunch. Inmiddels valt 23 procent van de lunches van het Nederlandse bedrijfsleven `gezond` te noemen, tegen 20 procent eind 2004. Dat blijkt uit onderzoek van market Response in opdracht van cateraar Albron onder 40.000 werknemers.

Met name rauwkost, salades, fruit, mineraalwater, vruchtensap en melk blijken populair. Vrouwen kiezen vaker voor gezond dan mannen.



Watvooreterbenjij.nl
Het onderzoek werd deels verricht via de website www.watvooreterbenjij.nl. Op de site werden werknemers in vijf typen eters verdeeld: lekkerbekken, bewuste eters, mobiele eters, grote eters en traditionele eters.

Pompshop
De studie toont onder meer aan dat bewuste eters hun lunch zelden in een pompshop kopen, marketeers veelal lekkerbekken zijn, Oost-Nederland relatief meer traditionele eters kent en mobiele eters vaak in de sectoren toeristisme, kunst, media, amusement en beveiliging werkzaam zijn. Albron probeert met de Consumenten Monitor de eetgewoonten bij ondernemingen in kaart te brengen. Onlangs is het bedrijf ook met een zelfde onderzoek op universiteiten en scholen begonnen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10