zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Investeerder Boekhoorn casht 500 miljoen met verkoop Telfort

28 juni 2005 - Investeerder Marcel Boekhoorn heeft met de verkoop van Telfort zijn vermogen in minder dan een jaar tijd meer dan verdubbeld. De 45-jarige Boekhoorn kocht in de herfst van 2004 iets meer dan de helft van de aandelen Telfort, het overnamebedrag bleef onbekend. Vandaag kocht KPN branchegenoot Telfort voor bijna 1 miljard euro.

Prijs


Volgens NRC Handelsblad is de prijs die KPN betaalt ruim drie keer zo hoog als wat Boekhoorn voor het telecombedrijf neerlegde. Na aftrek van alle schulden zou er 900 miljoen euro overblijven. Daarvan zou ruim de helft, 504 miljoen euro, in de zakken van Boekhoorn terechtkomen, aldus de krant.

Bakkerij Bart
Zakenblad Quote zette Boekhoorn in de meest recente Quote 500, een lijst met de rijkste mensen van Nederland, op de 50-ste plaats. Het blad schatte het vermogen van de investeerder toen al op 320 miljoen euro. Boekhoorn verdiende eerder veel geld met de verkoop van bakkerijketen Bakkerij Bart en een verffabriek.

Lachend rijk
Boekhoorn was tien jaar geleden nog accountant, toen hij voor zichzelf begon als 'dealmaker'. Zijn formule is bedrijven op te kopen, 'doorschakelen, gas geven en weer doorverkopen'. Een van zijn bv's noemde Boekhoorn 'Bowolar', wat staat voor 'Boekhoorn wordt lachend rijk', schrijft NRC Handelsblad.

Iedereen rijk
Ook andere betrokkenen zouden flink profiteren van de verkoop van Telfort. Boekhoorn staat erom bekend anderen te laten delen in zijn succes, want 'dan loopt iedereen iets harder'.
Zo bezitten Telfort-ceo Ton aan de Stegge en diens cfo Robert van Maasakker ieder 5 procent van de aandelen, goed voor zo'n 45 miljoen euro ieder. De gevallen Ahold-topman Cees van der Hoeven zou voor advieswerk dat hij voor het telecombedrijf deed voornamelijk in aandelen zijn uitbetaald en ook 'enkele tientallen miljoenen euro's' aan de verkoop overhouden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10