zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument duikt steeds meer onder

27 juni 2005 - Bedrijven hebben steeds meer moeite om consumenten te vinden. Dit stelt Experian, dat de Trendmonitor in het leven heeft geroepen, uitgevoerd door Trendbox. Experian stelt dat consumenten steeds vaker niet meer in het telefoonboek staan, verhuisberichten niet meer doorgeven en zich in toenemende mate laten uitschrijven bij marketingbestanden.

Ondanks een toename in het gebruik van mobiele telefoons of internet worden ze steeds ongrijpbaarder.



Geen vaste telefoon
Een kwart van de ondervraagde Nederlanders heeft geen vaste telefoonlijn meer en staat daarom niet meer in het telefoonboek. Bij jongeren is dit aantal nog hoger doordat vijftig procent geen vaste telefoonlijn meer heeft. Daarnaast belt eenderde van de jongeren pre-paid, zodat er geen adresgegevens bekend zijn. Eenderde van de ondervraagde consumenten is het afgelopen jaar van telefoon- of internetprovider gewisseld. Hierdoor is een groot deel van de adresgegevens, zoals e-mailadressen of telefoonnummers verouderd.

Adresgegevens
Adresgegevens van deelnemers aan de Trendmonitor bleken ook vaak niet meer te kloppen. Eén op de drie direct mailings is verkeerd geadresseerd. Belangrijkste reden is dat Nederlanders die verhuizen verzenders van commerciële berichten, zoals spaarprogramma's, goede doelen en kabelaars daar niet van op de hoogte stellen. Pieter Stroop van Experian Nederland zegt geschrokken te zijn van de resultaten van het onderzoek. Hij spreekt van het fenomeen van de ongrijpbare consument. "Het Nederlandse bedrijfsleven zal een enorme strijd moeten leveren om zijn klantenbestanden nog op peil te houden. De consument gaat zich steeds digitaler gedragen en wordt daardoor steeds moeilijker terug te vinden. Om te voorkomen dat adresbestanden over een aantal jaar volledig verouderd zijn, worden datakwaliteit en integriteit van groot belang voor het Nederlands bedrijfsleven."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10